Sunday, March 16, 2014

Waarom ik op Dilan Yesilgoz (VVD) stem

Al sinds januari houden de aankomende Gemeenteraadsverkiezingen mij bezig. Mijn stem bij die verkiezingen, om precies te zijn. Als partijloos burger is dat opeens geen uitgemaakte zaak meer.
Ik zocht vooral rechts van de VVD, een gapend gat in Amsterdam. De Libertarische Partij kon niet overtuigen, met de ChristenUnie ben ik het op teveel fundamentele punten oneens en het hoofdstedelijke D66 is een samengeraapt klasje amateurs gebleken.
Al die tijd speelde er ook een naam door mijn hoofd: Dilan Yesilgoz, uit het oude, vertrouwde VVD nest. En de knoop is doorgehakt: Mijn stem gaat naar Dilan.

Een paar jaar geleden ontmoette ik Dilan bij een Masterclass, en wat opviel was haar vasthoudendheid en hoe haar stem vonkte als ze sprak over vrijheid. De vrijheid je eigen keuzes te kunnen maken, te zijn wie je wilt zijn.

Ik weet dat ze door haar werk als adviseur voor het Amsterdamse College van BenW weet wat er goed gaat in de stad, maar dus ook wat er beter kan. En dat is nog altijd behoorlijk veel.

Als voormalig actief VVD-lid ben ik kritisch over de partij, en zeker ook naar de Amsterdamse fractie toe. Tegelijkertijd is er het besef dat de VVD realistisch gezien de meest liberale keus voor Amsterdam is. In zo'n team zie ik dan ook graag échte liberalen met dossierkennis, die weten wat het is om voor kansen te vechten en individuele vrijheden met verve zullen verdedigen. Koersvaste liberalen, die verder kunnen kijken dan 'staand een biertje drinken en dan vooruit'.

Mijn stem gaat dus naar Dilan Yesilgoz-Zegerius, VVD plek 4. De jouwe ook?
(zie ook haar website: www.dilanyesilgoz.nl)

No comments:

Post a Comment